Багато людей замислюються про бізнес в інтернеті, але їх зупиняє брак грошей на закупівлю товару і сумніви в актуальності обраного напрямку торгівлі.
Вкласти останні заощадження в рекламу, оренду складу, оптову партію товару, щоб ціна була конкурентноздатною – великий ризик для починаючого підприємця.
Раптом справа не піде?
Але вихід є, нехай і не такий ідеальний, як про нього часто говорять. Але він відмінно підходить для тестування ніші і прокачування навичок продавця.
Називається він – дропшиппінг.
Дропшиппінг: що це
Дропшиппінг – це магазин-посередник, який займається продажем товарів зі складу постачальника. Посередник приваблює відвідувачів, перетворює їх в покупців і передає оформлене замовлення дропшипперу. Дропшиппер – це постачальник або виробник товару.
Тобто посереднику необов’язково:
- орендувати власний склад;
- мати бюджет на закупівлю продукції;
- реєструвати фірму;
- купувати касове обладнання;
- звітувати перед податковою.
Логістику теж забезпечує дропшиппер.
Така система торгівлі дозволяє власнику інтернет-магазину реалізовувати чужу продукцію під своєю маркою і легко розширювати асортимент – дропшиппінг-постачальники можуть бути різними, як і категорії товарів у них.
У цьому випадку заробіток продавця складається або з різниці в ціні, або відсотка, який сплачує дропшиппер за продаж свого товару.
Як працює система дропшиппінг
Простими словами, співпраця компанії-постачальника і торгової точки відбувається так:
- Покупець заходить на сторінку інтернет-магазину, вибирає і оплачує потрібний товар.
- Продавець переводить платіж постачальнику, за вирахуванням своєї націнки. У графі одержувача замовлення продавець вказує адресу свого клієнта.
- Дропшиппер відправляє сформовану посилку одержувачеві.
Багато магазинів працюють саме так, не помічаючи нестачі в клієнтах. Це зрозуміло – на багатьох сайтах зарубіжних постачальників незручна система оплати. Щоб купити річ, що сподобалася, необхідно пройти складну реєстрацію, і це не завжди можливо. Просто незручно. Тому люди користуються послугами посередників, навіть розуміючи, що трохи переплачують за економію свого часу.
Недоліки дропшиппінгу
Ось шість серйозних мінусів для постійної роботи за цією схемою. Вони допоможуть підійти до вибору постачальника з розумінням деяких важливих нюансів.
1. Вирок: винен
Оформляючи замовлення, ви спілкуєтеся з покупцем. Розповідаєте про прекрасні характеристики продукції, своєчасну доставку, шикарну подарункову упаковку, але…
Ви говорите про те, чого знати не можете. Від вас нічого не залежить. Товар бачили тільки на фотографії, з дропшиппером не знайомі. Переписка не береться до уваги – зробити висновки про людину з листування можуть тільки спеціально навчені люди.
По факту, все може вийти зовсім не так: товар упакований погано, терміни прогавили, товар з дефектом. І вгадайте з першого разу, хто буде винен? Природно, людина, до якої звернувся покупець.
Думати, що угода завершена на етапі відправки замовлення клієнту, значить серйозно помилятися.
А якщо у вас великий асортимент і кілька постачальників? Неминучий біг з перешкодами.
На складі закінчився товар, а ви про це не знаєте. Вас не попередили, так як багато своїх турбот і про вас просто забули.
Дропшиппер збільшив вартість продукції, а ви знову не в курсі.
Ви повинні постійно контролювати ситуацію. Повинне бути чітке уявлення про кількість товару на складі і його ціну.
Для цього необхідно вимагати звітність у дропшиппера. А якщо у вас невеликі обороти, то хто ви для них, власне, як не настирлива муха?
З цього, як наслідок, другий пункт.
2. Клієнт може отримати не тільки замовлення
В упаковці може виявитися рекламний листок інтернет-магазину дропшиппера з його реальними цінами.
І все. Тепер клієнт купує безпосередньо у вашого постачальника. Таким чином постійних покупців вам не бачити.
Також ваш замовник може придбати товари від різних постачальників, що істотно збільшить його витрати на доставку.
Навряд чи, купуючи в одному місці і в один час кілька товарів, людина погодиться оплачувати окремо доставку кожної одиниці.
3. Робота без допродажу
Допродаж, або апселл – це невичерпне джерело додаткового доходу в торгівлі онлайн.
Відвідувач робить замовлення на сайті, вискакує вікно з супутніми товарами та цікавою пропозицією. Наприклад, невеликою знижкою. Близько 30% замовників оформлюють другий товар.
Допродаж гарний тим, що продає без витрат на рекламу продукції. Клієнт приходить за одним конкретним товаром, а купує щось ще.
В теорії ви можете домовитися з дропшиппером, але чи знайдеться у нього потрібний товар – дуже сумнівно. А якщо супутня продукція виявиться в іншого виробника … Це в корені ламає всю схему апселла.
Переходимо до четвертого недоліку.
4. Нема цінності для клієнта
Вам не вдасться зробити замовлення індивідуальним. Покласти клієнту візитку, подарунок, сюрприз, як сотому або тисячному клієнту.
Іншими словами, виділити клієнта і підвищити свою цінність вже для нього.
З трафаретного торгівлею все просто: замовлення, доставка, оплата. Нічого дивовижного, все по шаблону.
Але ж торгівля – це творчий підхід, в першу чергу. Правильний бізнесмен придумає унікальну пропозицію, яка приведе до нього клієнтів, і дасть їм трохи більше, ніж вони очікують.
З дропшиппінгом так не вийде.
Ви не формуєте посилку покупцеві, а значить не повністю взаємодієте з ним. Тобто, не можете створити цінність для клієнта, дати йому відчути себе особливим.
Звідси логічний наступний мінус.
5. Ціна товару
Займаючись дропшиппінгом, вам необхідно зробити на товар націнку, яка покриє рекламні витрати плюс дасть заробити на різниці з ціною постачальника.
У мережі багато реклами, яка наздоганяє людину, яка хоч раз цікавилась якимось продуктом. Немає ніяких гарантій, що ваш клієнт викупить посилку, а не відмовиться від замовлення, щоб звернутися до конкурентів. У них дешевше, а навіщо платити більше?
Тим більше, з огляду на попередній пункт про цінності для клієнта.
Демпінг також ніхто не відміняв.
Скажімо, середній цінник в інтернеті теоретичного аксесуара 1500 гривень, ви продаєте за 2000, а цей негідник – за 999. Він скуповує великі партії товару зі знижкою, торгівля у нього процвітає. Він може тримати такую ціну для того, щоб переманити клієнтів у конкурентів у своїй ніші. Нічого особистого, просто бізнес.
Як із ним боротись, якщо в посилку своєму покупцеві немає можливості додати навіть листівку?
І ще один момент.
6. Витрати неминучі
Це очевидно, але про це часто замовчують, кажучи, що дропшиппінг не вимагає вкладень.
Це не зовсім так. Так, дійсно не доведеться закуповувати товар, витрачатися на оренду складських приміщень і логістику.
Але як залучати клієнтів в новий інтернет-магазин без реклами? Це двигун торгівлі, а обслуговування будь-якого двигуна – справа затратна.
Звичайно, якщо у вас талант генерувати цільовий трафік безкоштовно, це міняє справу. Але тоді – навіщо вам дропшиппінг? Тисячі людей з радістю куплять у вас навчання.
Є й інші витрати крім рекламних.
Якщо місце дії Україна і постачальники – місцеві виробники, завжди можна домовитися про оплату замовлення при доставці. Так працюють багато дропшипперів.
Але якщо хочете купувати товари з Китаю, і клієнти згодні чекати будь-яку репліку приблизно місяць, то тут необхідна передоплата, яка покриє витрати.
Але люди вже давно звикли платити по факту, адже так працює більшість магазинів. Це вже як стандартні параметри: доставили – оплатив.
Як пояснити клієнту, що потрібна передоплата, при такій великій кількості шахраїв в інтернеті? Тільки чітко і переконливо, звичайно, але все-таки…
Проте, заробити перші гроші, вивчити ринок, навчитися справлятися з труднощами професії і отримати безцінний досвід, дропшиппінг допоможе. Ніхто і не обіцяв, що буде легко.
Цей бізнес може і повинен існувати. Тим більше, постійно з’являються нові постачальники, яким потрібні продажі і вони пропонують кращі умови співпраці.
Неможливо вкусити себе за лікоть, і то зустрічаються дивовижні люди. А якщо врахувати перераховані ризики і поставити задачу, то способи налаштувати роботу максимально надійно, знайдуться.
Як почати займатися дропшиппінгом
Успішність дропшиппінгу залежить від виконання декількох умов:
- Реклама показується цільовій аудиторії.
- Магазин орієнтований на інтереси і потреби покупця.
- Присутній творчий підхід і нестандартні маркетингові інструменти.
- Підвищується цінність ресурсу для клієнта.
Для налаштування безперебійної роботи необхідно зробити наступні кроки.
Аналіз та вибір ніші
Аналіз ринку необхідний, щоб виявити рівень конкуренції, вивчити суперників, врахувати їхні помилки і зробити краще.
Навіть з великою конкуренцією, можна мати хороший дохід, якщо зробити кращу пропозицію. І це необов’язково – низька ціна. Як вже говорили, дропшиппінг – це не той варіант, де є можливість знизити вартість товару.
Зупинитися варто на тій категорії товарів, яка близька вам самим. Це полегшить ведення бізнесу і не перетворить цікаву справу в нудну рутину.
Що добре продається в інтернеті?
Все що завгодно: і побутова хімія, і пентхауси. Це залежить від підходу до справи і торгової пропозиції.
Але існують більш традиційні ніші, які не особливо бояться конкуренції:
- Товари для дому.
- Дитячі товари.
- Автотовари.
- Зоотовари.
- Одяг, взуття.
- Текстиль.
- Косметика, духи.
- Техніка і гаджети.
- Сумки, годинники, інші оригінальні аксесуари.
Знайти постачальників
Бажано працювати з декількома постачальниками, навіть конкуруючими в одній ніші. Так ви максимально убезпечите себе від того, що товар на складі раптово закінчиться, і не підведете своїх клієнтів.
Уважно вивчіть умови роботи: дії дропшиппера в разі відмови клієнта від товару, як відбувається заміна бракованої продукції та інше.
Запустити інтернет-магазин
Сайт можна безкоштовно зібрати в онлайн-конструкторі. Наприклад, одна з найпопулярніших і простих у використанні платформ – це Тільда.
У будь-якому випадку, продаж легко запустити і в соціальних мережах, де цільова аудиторія збирається в тематичних групах. Навіть при наявності повноцінного сайту, соцмережі не можна ігнорувати.
Запустити рекламу
Використовуйте для просування партнерські програми, SEO, контекстну і таргетовану рекламу.
Вибирайте, виходячи з бюджету, але зовсім без цього не обійтися.
Для інтернет-магазину і рекламної кампанії будуть потрібні якісні фотографії товару, бажано з різних ракурсів. Ще краще, відеоролик з демонстрацією продукту.
Можливо, матеріали та інформацію надасть дропшиппер. Якщо немає – треба придбати одиницю товару і самостійно провести зйомку.
До того ж, зможете перевірити постачальника на відповідність заявлених умов роботи: якість упаковки і самого виробу, швидкість доставки.
Де знайти постачальників
Якщо знайти хорошого, по-справжньому турботливого постачальника, з яким можна мати справу, це вирішить більшу частину проблем.
Для пошуку постачальників в інтернеті існують бази і каталоги, які постійно оновлюються.
Рекомендуємо звернути увагу на такі:
- Postavshhiki.ru . В2В майданчик.
- Postavschiki.ua. З фільтром по регіону і категорії товарів.
- Yopt. Сайт оптових постачальників.
Можливо, у вашому місті, навіть районі, працюють виробники, які готові працювати за схемою дропшиппінг. Це набагато зручніше: для вирішення будь-яких питань ви можете влаштувати особисту зустріч.
Ідеальний постачальник той, хто:
- Постачає товар, який подобається клієнтам.
- Не затримує доставки.
- Займається всіма питаннями після отримання замовлення від продавця.
- Не робить велику проблему з обміну або повернення товару.
- Актуально оновлює дані про залишки товару на складі.
Сподіваємося, що у нас вийшло показати підводні камені бізнесу і його переваги.
Але є дещо ще.
Поганий той солдат, який не мріє стати генералом – це стосується бізнесу, в тому числі.
Ніщо не заважає, заробивши достатньо грошей, перейти на оптові закупівлі безпосередньо у виробників, і самому стати дропшиппером для інтернет-магазинів.
Це дозволить зібрати величезну базу покупців, не витративши ні копійки власних грошей. Інтернет-магазини самі надають цю інформацію, потім багато хто з них закриваються, не витримавши конкуренції або втративши інтерес до справи.
Клієнтська база залишається у вас, далі – справа техніки.